Oralna hirurgija

Oralna hirurgija je kompleksna oblast stomatologije, koja se bavi najčešće lečenjem komplikacija obolenja zuba i usta.  Kada obolenja više ne mogu da se leče konzervativnim putem, pristupa se metodama oralne hirurgije.
Kada oštećen zub (karijes,parodontopatija,povreda…) ne može da se leči, nažalost mora da se vadi. Vađenje zuba zavisi od više faktora.
Pre vađenja zuba OBAVEZNO je snimiti zub. Na osnovu snimka i stanja u ustima se određuje kakvo bi moglo da bude vađenje zuba. Vrlo često, da bi se izbegle eventualne komplikacije, naša ordinacija angažuje specijalistu oralne hirurgije.
Sve intervencije se unapred zakazuju i rade u potpuno sterilnim uslovima, u lokalnoj anesteziji, bezbolne su i bezbedne za pacijenta.
Nakon obavljanja hirurške intervencije, hirurg daje određene upute pacijentu kako bi postoperativni oporavak prošao bez ikakvih komplikacija.

Vađenje neizniklih, poluizniklih (impaktiranih, semiimpaktiranih) umnjaka je vrlo česta hirurška procedura u stomatologiji. Umnjaci su zubi koji poslednji niču, tako da vrlo često i nemaju mesta za nicanje. Ponekad ovakvi umnjaci ne prave nikakve probleme, uočeni su na ortopan snimku i hirurg može da proceni da ih ne treba vaditi.
S druge strane, ako izazivaju bilo kakve tegobe kod pacijenta ili se pacijent sprema za ortodontsku terapiju (stavljanje fiksnog aparata), onda se oni vade. Operacija se izvodi u lokalnoj anesteziji, rana posle vađenja se zašiva, konci se skidaju za 7 dana i najčešće nema nikakvih komplikacija i sve prolazi u najboljem redu.

Operacije cisti i granuloma– ciste oralne regije su dosta česta pojava. Različite su etiologije. Radikularne ciste, verovatno i najčešće, nastaju kao posledica nelečenog karijesa ili neadekvatnog lečenja kanala zuba. Nakon mehaničke povrede zuba, mogu nastati traumatske ciste. Folikularne ciste nastaju kao posledica nepravilnog rasta zuba. Operacija uklanjanja cisti naziva se cistektomija.

Apikotomija je vrlo česta hirurška procedura u stomatologiji. Ona podrazumeva uklanjanje infekcije koja se nalazi oko vrha korena zuba, u kosti. Ova infekcija nastaje kao posledica nelečenog karijesa ili nakon neadekvatnog lečenja kanala zuba.

Gingivektomija– hirurška metoda uklanjanja patološki izmenjene gingive oko zuba. Najčešća promena na gingivi je hiperemija (otok) gingive; ona pretežno nastaje kao posledica loše oralne higijene.

Frenektomija– uklanjanje frenuluma (resice) koji spaja donju i gornju usnu sa vilicom ili podjezične resice koja vezuje jezik za pod usne šupljine. Operacija, zapravo, podrazumeva presecanje resice i time se dobija njeno produženje, što je dosta komotnije za pacijenta. Previše visok pripoj gornje resice može uzrokovati razmak između gornjih centralnih sekutica (dijastema). Kraći pripoj u donjoj vilici može izazvati povlačenje gingive donjih prednjih zuba (ogoljeni vratovi i korenovi zuba). Skraćen frenulum jezika ograničava njegove pokrete ,što može uticati i na razvoj pravilnog govora.

Režanj operacija je veoma česta hirurška procedura, s obzirom na to da je parodontopatija sve više rasprostranjeno obolenje. Kod uznapredovalih stadijuma parodontopatije, konzervativno lečenje više nije dovoljno. Rešenje pruža režanj operacija, koja podrazumeva čišćenje nedostupnih delova zuba (korena, kosti) od nečistoća, granulacionog tkiva, kao i dodavanje veštačke kosti. Operacija je potpuno bezbedna, radi se u lokalnoj anesteziji, najčešće u segmentima, npr. prvo gornja vilica, posle nekog vremena i donja. Postoperativni oporavak protiče bez problema.